Darbas nuotoliniu būdu yra puiki galimybė ugdyti karjeros kompetencijas, įskaitant gebėjimą prisitaikyti, lankstumą, kūrybišką problemų sprendimą ir kitus svarbius įgūdžius darbo vietoje. Todėl tai tampa normavatyvas ir vis daugiau ir daugiau kompanijų reikalauja studentams turėti praktikos savo darbo reikalavimuose, prieš juos samdydami. Žemiau pateikiami keli naudingi patarimai tiems, kurie pradeda pirmuosius nuotolinius darbus arba ketina juos pradėti.

Būkite aktyvūs

Pradedant bet kokias naujas pareigas, nuotolines ar ne, itin svarbu susipažinti su visais kolegom ir taip pat sužinoti darbų procesus. Tai pasieksite tik užduodami klausimus ir aktyviai dalyvaujant susitikimuose, ypač įžanginiuose. Jūsų iniciatyva padarys pozityvų pirmąjį įspūdį bei jūs sužinosite į kur reikia kreiptis kokiais klausimais.

Dažniausiai yra priskiriamas tiesioginis kontaktas, kuris jums padės visais klausimais. Bet kartais ir pasidalinama kitais kontaktais, prieigą prie IT Departamento, dėl IT klausimų ir pan. Visada pravartu susidraugauti su panašias pareigas atliekančiais kolegomis, nes jie jūsų esamą mokymosi procesą turėjo praeiti. Susidūrę su problema pabandykite ją išspręsti patys, vadovaudamiesi įmonės pateiktu vadovu ir savo iniciatyva. Jei nepavyksta pačiam tik tada kreipkitės pagalbos. Informuokite ką patys padarėte, kad išspręstumėte problemą, būdami kiek įmanoma konkretesni. Tai padės gauti tikslų jums reikalingą atsakymą.

Po 2020 įvykių yra daug galimos medžiagos kuri aptaria kaip sėkmingai komunikuoti ir dirbti nuotoliniu būdu:

Darbo struktūra

Jūs būsite atsakingas šituo klausimu. Greičiausiai, jūsų nuotolinis darbas turės lankstų grafiką, tai turi savų privalumų ir trūkumų. Jei esate užsiėmęs, bet gerai organizuotas, tai puiku. Bet jei jums trūksta šitų įgūdžių, tai gali sukelti problemų ir jums reikia plano.

Naudokite dienoraštį, kad susiorganizuotumėte savo dieną ir veiklą, kurią reikia atlikti tiek grupėje, tiek individualiai. Ir tiek profesiniame gyvenime, tiek ir asmeniniame. Kalbant apie jūsų darbo valandas, bent dalis jų turi atitikti įmonės darbo valandas. Tai leis jums susisiekti, užduoti klausimus ir gauti greitus atsakymus. Ir nepamirškite susiplanuoti pertraukų, kad galėtumėte pailsėti. Dirbant nuotoliniu būdu apie pertraukas dažnai pamirštama. Kolegos galbūt nežinos arba nepatikrins jūsų darbo grafiko ir bandys su jumis susisiekti jų darbo laiku.

SCORO pasidalino geriausias laiko valdymo įrankiais.

Užrašų darymas

Pirmąsias kelias savaites būsite apipilti terminais, su darbais susijusia terminologija ir kitais žodžiais, kurie jums neturės jokios reikšmės. Užsirašykite juos, išsiaiškinkite, ką jie reiškia ir pradėkite juos naudoti patys savo komunikacijoje. Taikykite tą patį procesą ir su darbų procedūromis. Turėdami aiškias ir išsamias pastabas, prie kurių visada galite grįžti, jums leis mokytis greičiau ir atlikti skirtą veiklą. Užrašai praverčia ir susitikimuose, žinosite savo pareigas ir tai pat kitų atsakomybes. Tad jeigu kiltų klausimas arba prie kažko strigtume, žinosite pas ką paprašyti pagalbos. Tai yra naudingas gebėjimas, kuris vertinamas ne tik pradiniame lygmenyje, bet ir vadovybėje.

Apibendrinant, jūsų kolegos taip pat kaip ir jūs, praėjo šį mokymosi procesą ir supranta jus. Nebijokite užduoti klausimus, į kuriuos nerandate atsakymų pats. Naudokitės turimus įmonės vadovus bei instruktažus. Įmonė jau turėtų turėti aprašytus jūsų vykdomus procesus. Būkite kantrūs, darykite užrašus ir skirkite sau laiko juos išmokti. Galbūt jais pasinaudos naujas kolega, kuriam prireiks jūsų pagalbos.