Nors Kelių inžinerijos specialistus Kauno technikos kolegija (KTK) ruošia jau daugiau nei šimtmetį, tačiau jų poreikis kasmet vis auga, o skatinti rinktis šią perspektyvią specialybę padeda ir verslo investicijos bei kartu vystomos iniciatyvos.

Investuota daugiau nei 40 000 eurų

Matydami vis didesnį kelių inžinierių poreikį ir augantį jų deficitą, įmonių vadovai vis daugiau investuoja į būsimų specialistų ruošimą, profesijos populiarinimą ir bendradarbiavimą su aukštosiomis mokyklomis.

Vienas tokių bendradarbiavimo pavyzdžių – už daugiau nei 40 000 eurų atnaujinta Skaitmeninė kelių projektavimo laboratorija Kauno technikos kolegijoje, kuriai beveik pusę sumos skyrė verslo atstovai.

Daugiau nei 10 000 eurų šiai laboratorijai skyrusio AB „Kauno tiltai“ vadovo Aldo Rusevičiaus teigimu, specialistų poreikio problema vis opesnė tampa kasmet, todėl verslas noriai investuoja į šios profesijos populiarinimą ir prestižo sugrąžinimą.

„Mes jau daug metų bendradarbiaujame su Kauno technikos kolegija ir kartu vykdome labai daug įvairių veiklų bei iniciatyvų: pradedant Akademija@KaunoTiltai, specialistų rengimo mentoryste, praktikomis, dalyvavimu baigiamųjų darbų temų formulavime ir gynimo procese, žaidimų kaip „Game of Roads“ ar „Minecraft“ organizavimu, pristatant Kelių inžinierių specialybę.

Tikime, kad šios veiklos ir modernus požiūris, žvilgsnis per jaunimui suprantamus pavyzdžius leidžia mums parodyti, kad Kelių inžinerija yra perspektyvi ir įdomi specialybė. Galbūt tai nepadidina ženkliai besirenkančiųjų skaičiaus, tačiau leidžia jo nesumažinti.

Specialistų rinkoje poreikis su metais tik augs. Visose įmonėse vyksta rotacija, vieni specialistai išeina užtarnauto poilsio, kompanijos plečiasi ir auga, tad nuolat reikia naujų inžinierių. Šių specialistų su metais reikės vis daugiau ir daugiau.

Tad, matydami šią tendenciją, investuojame jau daug metų ir tai darome nuosekliai. Manome, kad tik tęstinumas, nuolatinis profesijos populiarinimas ir modernus požiūris bei darbas su jaunais žmonėmis leis pasiekti teigiamų rezultatų ir paskatinti rinktis šią tikrai įdomią specialybę“, – ragina AB „Kauno tiltai“ vadovas A. Rusevičius.

Pasak UAB „Alkesta“ administracijos direktoriaus Rimo Malaškevičiaus, verslas nuolat junta augantį kelių inžinierių poreikį, todėl noriai prisideda prie jų rengimo ir studijų sąlygų gerinimo.

„Matome situaciją rinkoje, todėl dedame visas pastangas, kad padėtume populiarinti šią specialybę. Visgi, jauni žmonės labiau nori kabinetinio darbo, darbo su kompiuteriu. Norinčių rinktis inžinerines studijas dėl jų sudėtingumo kasmet vis mažiau.

O šių specialistų poreikis visada buvo ir bus. Tad, esant galimybei, investuojame į laboratorijas, ieškome jaunų talentų, gabiems, perspektyviems ir norintiems dirbti šioje srityje siūlome apmokėti studijas, apmokame praktikas. Reikia įdėti labai daug pastangų, kad jauniems žmonėms parodytume šios profesijos perspektyvas ir jie atsigręžtų į inžineriją“, – situaciją apžvelgia R. Malaškevičius.

Atlyginimai siekia 1500 ir daugiau

Nors KTK Kelių inžinerijos studijų programos absolventai savo karjerą pradeda dar studijų metais, o jų darbo užmokestis gerokai viršija šalies vidurkį, tačiau verslininkams kasmet vis sunkiau rasti jaunų žmonių, kurie norėtų prisijungti.

Pasak UAB „Parama“ atstovo Ernesto Anušausko, remti KTK Kelių inžinerijos studijų programą skatina ne tik specialistų poreikis, bet ir tai,  kad didžioji dalis kolegų yra jos absolventai.

 „Tai tikrai įdomi ir paklausi profesija. Didžioji dalis mano kolegų taip pat yra baigę būtent Kauno technikos kolegijos Kelių inžinerijos studijų programą. Todėl žinau, kad čia specialistus paruošia puikiai ir jie turi labai daug praktinių žinių – ko pirmiausia ir reikia ruošiant naują žmogų.

Visgi, tai specialybė ne kiekvienam. Nors studijų metu bei darbe dirbsite kompiuteriais, programomis, tačiau ne visi norės būti projektuotojais ar karjerą vystyti administracijoje. Dalis norės dirbti pačiuose objektuose, statybvietėse, dalyvauti procesuose. Tad čia jau, manau, reikalingas pašaukimas, kad norėtum tokios karjeros, kad mylėtum gamtą, gebėtum dirbti komandoje.

Žinoma, visada yra patrauklios karjeros galimybės – mes įmonėje visada skatiname augti darbuotojus, apmokame jų mokymus, raginame kelti kvalifikaciją ir tapti darbų vadovais, daryti vidinę karjerą.

Tiek sektoriuje, tiek įmonėje darbo sąlygos tikrai yra geros, o darbo atlygis, pavyzdžiui, darbų vadovo viršija 1500 eurų „į rankas“. Specialistai turi turėti daug žinių, pasiruošti skaitmenizacijai, nes ir čia brėžiniai, projektai keliasi į 3D erdvę, reikia tinkamai prižiūrėti modernią techniką, mokėti ja naudotis. Svarbiausia, ko reikia – motyvacijos ir noro dirbti šioje sferoje, o darbo čia visada bus“, – sako E. Anušauskas.

Kolegai pritaria ir UAB „Kauno keliai“ projektų direktorius Lorenas Makaravičius, kurio teigimu, galimybių kelių inžinerijos studijos suteikia daug, o viena sėkmės istorijų yra jo paties.

„Šiuo metu esu UAB „Kauno keliai“ projektų direktorius, taip pat ir kolegijos lektorius. Žinoma, pradėjau kaip ir visi nuo tuometinio Kauno politechnikumo. Kai studijas baigiau, jis jau vadinosi Kauno aukštesnioji technikos mokykla (šiuo metu Kauno technikos kolegija), vėliau tapau meistru ir galiausiai projektų direktoriumi.

Tad ši niša yra tikrai perspektyvi. Deja, šiuo metu tikrai turime problemų su jaunais žmonėmis, kurie galėtų ją rinktis. Tad kaip įmonė norime prisidėti prie profesijos populiarinimo, inžinierių kvalifikacijos kėlimo ir su mielu noru investuojame į KTK laboratoriją, ar prisidedame prie kitų projektų.

Žinome, kaip sunku yra pritraukti jaunus žmones, kurie dažnai pasirenka paprastesnį kelią, nenori sudėtingų inžinerinių studijų su geometrijos, braižybos ar algebros paskaitomis, o kartais tiesiog neturi tam pašaukimo ar mano, kad tai neperspektyvi profesija.

Tad nuolat tenka laužyti stereotipus ir rodyti, kad čia yra ne mažiau technologijų nei kitur, turime daug robotizacijos elementų, modernių technologijų, IT sprendimų, kurių dalis bus ir naujoje KTK laboratorijoje.

Šios specialybės nesustabdė net ir pandemija. Kelių inžinieriai galėjo tęsti darbus, darbo užmokesčiai nemažėjo, o darbų apimtys tik augo. Tad tai tikrai protingas ir perspektyvus pasirinkimas kiekvienam, kas jaučia aistrą inžinerijai“, – rinktis Kelių inžinerijos studijas KTK ragina UAB „Kauno keliai“ projektų direktorius L. Makaravičius.

Kauno technikos kolegijos informacija ir iliustracijos