Norint atliepti aviacijos sektoriuje esantį itin didelį elektronikos inžinierių poreikį, Kauno technikos kolegijoje (KTK) startuoja nauja Avionikos sistemų inžinerijos studijų programa. KTK tapo pirmąja kolegija Lietuvoje, kuri rengs šios srities specialistus.
Itin didelis specialistų poreikis
2016 m. kolegija pradėjo ruošti „Orlaivių mechanizmų techninio eksploatavimo“ specialistus, o šiais metais stojantieji gali rinktis dar vieną, naują aviacijos srities studijų programą „Avionikos sistemų inžinerija“.
Pasak KTK direktoriaus Nerijaus Varno, įmonių partnerių atstovai nuolat teiraudavosi apie galimybes kolegijoje rengti ne tik orlaivių mechanizmų priežiūros inžinierius, bet ir orlaivių elektronikos specialistus bei tokiu būdu kolegijos absolventų dėka užtikrinti visapusišką lėktuvų priežiūrą.
„Artimai bendraudami su didžiausiomis šalyje aviacijos ir lėktuvų priežiūros įmonėmis nuolat girdėdavome prašymus pradėti ruošti jiems reikalingus specialistus. Tad, jausdami partnerių pulsą ir matydami itin sparčiai besiplečiantį aviacijos sektorių Kauno regione, prieš 5-erius metus ėmėmės ambicingo tikslo ir pradėjome rengti orlaivių mechanizmų techninio eksploatavimo specialistus, kurie rūpinasi orlaivių konstrukcijos elementais, variklio, kuro ir kitomis sistemomis bei tinklais.
Tačiau, norint užtikrinti visapusišką lėktuvų priežiūrą, reikia ir avionikos specialistų, kurie rūpinasi elektroninėmis orlaivių sistemomis, tokiomis kaip autopiloto, ryšio, navigacijos, automatizuoto nusileidimo, ryšio ir kitomis. Juk šiuolaikinė aviacinė technika – tai daugelio mokslo ir technikos sričių sintezė, kur labai didelį vaidmenį atlieka elektronika.
Šią programą kartu su partneriais kūrėme ir tobulinome daugiau nei du metus ir šiandien galime pasidžiaugti gavę Studijų kokybės vertinimo centro (SKVC) patvirtinimą, kad mūsų „Avionikos sistemų inžinerijos“ programa atitinka visus keliamus kokybinius kriterijus ir laukia pirmųjų studentų“, – rinktis perspektyvias studijas kviečia kolegijos vadovas.
Studijos orientuotos į praktinę veiklą
Programos kuratoriaus dr. Vytenio Naginevičiaus teigimu, orlaivių priežiūros specialistų poreikis kasmet didėja kartu su augančiu aviacijos sektoriumi, o avionikos specialistų neruošia nei viena kolegija Lietuvoje.
„Orlaivių elektronikos specialistų deficitas šalyje yra labai didelis. Jų neruošia jokia kolegija, dalis patyrusių specialistų kasmet išeina į užtarnautą poilsį, o pats sektorius nuolat plečiasi, atsiranda naujos technologijos ir sistemos, tad ir inžinierių reikia vis daugiau.
Žinoma, „Avionikos sistemų inžinerijos“ studijų programa, kaip ir „Orlaivių mechanizmų techninio eksploatavimo“ studijos, bus paremta praktika ne tik mūsų bazėse, bet ir mūsų partnerių aviaciniuose angaruose. Kolegijos studentų laukia didžiausios aviacijos įmonės – UAB „Fl Technics“, UAB „Helisota“, UAB „Kaunas Aircraft Maintenance Services“, UAB „Termikas“ ir kitos.
Pastebima, kad per pastaruosius keletą metų aviacijos srities studijas besirenkančių studentų skaičius Lietuvoje išaugo daugiau nei tris kartus. Tačiau to yra vis dar per mažai, siekiant užpildyti darbo rinką kvalifikuotais specialistais.
Remiantis paskutinių penkerių metų pasaulinėmis tendencijomis, išryškėjo itin didelis aukštos kvalifikacijos aviacijos specialistų, elektronikos inžinierių, išmanančių sudėtingas šiuolaikinių orlaivių elektros ir elektronines sistemas, poreikis. Visų pirma tai inžinieriai, galintys vykdyti techninę priežiūrą, remontą ar aptarnavimą tokiems plačiai žinomiems orlaiviams gamintojams, kaip „Boeing“ ar „Airbus“.
Aviacinė technika, o ypač elektronika, yra labai dinamiška ir sparčiai besivystanti sritis, tad darbas joje – tai nuolatinis tobulėjimo procesas, suteikiantis geras karjeros perspektyvas, nes čia ruošiami specialistai yra reikalingi ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje”, – sako dr. V. Naginevičius.
Skaičiuojama, kad vidutinis patyrusio šios srities specialisto užmokestis Lietuvoje viršija 2000-2500 eurų, o šios profesijos atstovai yra įtraukti į valstybei žūtbūt reikalingų darbuotojų sąrašą.
Prognozuojama, kad jau pirmaisiais studijų metais programa turėtų būti tarp populiariausių inžinerinių pasirinkimų ir pritraukti virš 40 būsimų specialistų.