Net ketvirtį amžiaus veikianti Kauno technologijos universiteto (KTU) Jaunųjų kompiuterininkų mokykla kasmet pakviečia prisijungti daugiau nei 400 moksleivių, norinčių pažinti ir susipažinti su plačiu ir įvairiapusišku IT pasauliu. Prestižinius apdovanojimus pelniusios mokyklos programos ne tik moko realių programavimo ar sistemų valdymo įgūdžių, bet ir padeda vaikams apsispręsti atėjus laikui rinktis pomokyklines studijas. O bendradarbiavimas su Kauno verslu padeda neprarasti aktualumo ir gyvai reaguoti į kintančio pasaulio poreikius ir iššūkius.
Maždaug 10 tūkstančių – tiek vaikų yra baigę KTU Jaunųjų kompiuterininkų mokyklą, įkurtą dar 1995-taisiais. Pastaraisiais metais prie KTU JKM šeimos kiekvieną rudenį prisijungia daugiau negu 400 moksleivių, kurie nuo pat pirmųjų paskaitų semiasi žinių iš mokytojų ekspertų, universitetų dėstytojų ir verslo sektoriaus atstovų – savo srities profesionalų.
Kaip sako mokyklos vadovė dr. Danguolė Rutkauskienė, tai, kad mokykla tiek metų išliko ir augo, liudija jos veiklos kokybę: „Ilgaamžiškumas ir patirtis XXI a. yra bene labiausiai vertinami kokybės įrodymai. Ją liudija ir mūsų partnerystės bei gauti garbingi įvertinimai: esame pasirašę sutartį su „Ventspils IT challenge“ tarptautinio konkurso organizatoriais, o prieš keletą metų vykdant WITSA tyrimus visose pasaulio šalyse, JKM buvo pripažinta net viena geriausių Europos moksleivių neformalaus švietimo mokyklų“.
Iš viso mokykloje šiuo metu moksleivius kviečiama dalyvauti net 20 programų. Įdomu tai, kad jas kurdami JKM specialistai vadovaujasi tęstinumo principu: kad moksleivis programoje galėtų mokytis kasmet, net 10 metų, įgydamas vis naujų IT įgūdžių ir augdamas kartu su augančia ir kintančia rinka.
Paklausiausios – programavimo modulių programos (Python, C++, C#). Pastaruosius metus pastebima tendencija, kad moksleiviai vis dažniau renkasi Elektroninių svetainių kūrimo programą, kuri jauniems žmonėms aktuali dėl sparčiai augančių tinklaraščių, internetinių parduotuvių, įtakotojų – influencinimo kulto – visoms toms veikloms, kuriose elektorinių svetainių kūrimo įgūdžiai yra labai didelis privalumas.
„KTU JKM nėra tiktai mokykla. Tai vieta, kurioje išmokstama to, ko net negalima įrašyti į programą: komandinio darbo, gebėjimo mokytis savarankiškai ir, visų svarbiausia, kad čia besimokydami moksleiviai sutinka bendraminčių, su kuriais ilgam užmezga glaudžius ryšius,“ – sako D. Rutkauskienė.
Todėl mokykla garsėja kaip saugi ir priimtina erdvė savęs išsibandymui IT srityse. Paklausta, ar būna tokių, kurie išmėginę ir geriau pažinę IT, vėliau pasirenka kitą studijų kelią, vadovė sako, kad tikrai ne visi besimokiusieji būtinai stoja į IT specialybes. Vis dėlto procentas tų, kurie nepasirenka su IT susijusių studijų, yra labai mažas: „Juokaujame, kad moksleiviai, paragavę universiteto ir sutiktų dėstytojų disciplinos, nenori jų paleisti, todėl, atėjus metui rinktis studijas, ilgai nedvejoja“.
Juolab kad žinios, gautos JKM, padeda tiek brandos egzaminų metu, tiek stojant į pageidaujamą IT kryptį: pavyzdžiui, 2019 metais KTU JKM moksleivių IT valstybinio brandos egzamino rezultatų vidurkis buvo 89 balai ir net 27 proc. apklaustųjų surinko maksimalius (100 balų) įvertinimus.
Savo veikla JKM labai tiesiogiai prisideda ir prie Kauno miestui bei visai šaliai labai reikalingų ateities IT talentų atradimo ir rengimo: informacinių ir ryšių technologijų (IRT) sektorius miesto strategijoje yra įvardytas kaip vienas prioritetinių; Kaune yra daugiau kaip 600 įregistruotų IRT organizacijų, kurių didžiąją dalį veiklos sudaro paslaugų eksportas ir telekomunikacijos komponentų kūrimas bei gamyba.
Partnerystė su verslu padeda pajusti, kas aktualu šiandien
Žinių bagažą plėsti labai padeda mokyklos bendradarbiavimas su įvairiomis IT įmonėmis bei jų darbuotojais, organizuojamos išvykos į kompanijų biurus moksleiviams ir dėstytojams. Mokyklos renginių rėmėjais tampa tokios įmonės kaip „Microsoft“, „Telia“, „Teltonika“ ar „Devbridge“, kurios prisideda ne tik steigiamais prizais, bet ir moksleivių kompetencijų ugdymu, noriai juos įsileidžia į savo biurus. IT rinkos žaidėjai suteikia ir vertingų įžvalgų, kur link verta kreipti programų turinį: pavyzdžiui, darbo rinkoje pradėjus ryškėti minkštųjų įgūdžių poreikiui, mokykla ėmėsi integruoti šiuos įgūdžius į savo mokymo programas, konkursus ir stovyklas.
Dinamiškai koreguoti programų kryptis, pobūdį ir keliamus tikslus mokyklai padeda ir tai, kad ji yra didžiausio technologinio universiteto Lietuvoje dalis: atsižvelgiama į naujausias KTU programas, dėstytojų reikalavimus. Gan dėsninga , kad kiekvienais metais net 90 % KTU JKM pabaigusių moksleivių renkasi mokslus ne kur kitur, o KTU: jiems būna lengva adaptuotis universiteto aplinkoje ir nekyla jokių problemų dėl dėstytojų keliamų reikalavimų. Juk, pagaliau, dauguma dėstytojų jau būna pažįstam iš mokykloje lankytų užsiėmimų.
„KTU JKM absolventai – tai įvairių konkursų laureatai, pažangūs aukštųjų mokyklų studentai, puikūs specialistai, sėkmingai veikiančių įmonių vadovai. Vertiname ir mylime kiekvieną savo auklėtinį, palaikome ryšius tiek su absolventais, tiek su esamais moksleiviais, atsižvelgdami į jų poreikius bei pastabas – kad ir toliau galėtume užtikrinti kokybišką ir inovatyvų mokymąsi“, – pasakoja mokyklos vadovė.
Tarp naujausių pokyčių – nuotolinio mokymo programos, padiktuotos pandemijos apribojimų. Kaip parodė JKM patirtis, tiek moksleiviai, tiek dėstytojai gana lengvai persiorientavo į nuotolinį mokymąsi, o naujasis formatas atvėrė kelią prie mokyklos prisijungti kitų miestų ar atokesnių kaimo vietovių moksleiviams, norintiems lengviau gauti kokybišką ir jų ateičiai be galo naudingą išsilavinimą bei žinias.
Šaltinis: „JKM“ nuotrauka.