Kaune įsikūrusi „Helis play“ kompanija jau ilgiau nei pusmetį kuria ir tobulina naują savo projektą, internetinę kompiuterinių žaidimų pardavimo platformą „Eneba“. Spalį įmonė pranešė, kad projektas pritraukė užsienio investuotojų dėmesį – „Eneba.com“ sėkmingai užbaigė 2,5 milijonų eurų vertės pradinio finansavimo etapą, kurį vedė Didžiojoje Britanijoje įsikūrusi „InReach Ventures“.
Tai ne pirmoji lietuviška pardavimų platforma sulaukusi užsienyje įsikūrusių investicinių fondų dėmesio. Didelio užsienio investuotojų susidomėjimo sulaukė ir kitos Lietuvoje kuriamos internetinės prekyvietės tokios kaip „Vinted“, „Oberlo“ ar „CGTrader“. Vis tik „Eneba“ investicija – viena didžiausių ankstyvos stadijos investicijų šioje verslo srityje, bei didžiausia tokia Lietuvoje.
Pasak Helis play įkūrėjų Žygimanto Mikštos ir Vyčio Uoginto, tokia investicija padės toliau sėkmingai vystyti „Eneba“ platformą ir sparčiau plėstis 137,9 mlrd. dolerių vaizdo žaidimų rinkoje.
„Šiuo metu skaičiuojame daugiau nei du milijonus unikalių vartotojų iš viso pasaulio. Mūsų platformoje žaidimus perka ir parduoda ne tik lietuviai, tačiau ir vokiečiai, ispanai, olandai, prancūzai bei daugybės kitų šalių žaidimų fanai.“ – teigia „Helis play“ vadovas V. Uogintas.
Anot Vyčio, „InReach Ventures“ fondo investicija padės dar labiau išplėsti „Eneba.com“ geografiją bei imtis rimtų veiksmų sprendžiant antrinėje žaidimų rinkoje egzistuojančias problemas. Vytis teigia, kad tokios problemos, kaip pasitikėjimo tarp pirkėjo ir pardavėjo trūkumas, sukčiavimo rizika, bei komplikuotas žaidimų prieinamumas tam tikruose pasaulio regionuose yra rimti iššūkiai, kuriems spręsti bus naudojamos pritrauktos lėšos.
Advokatų kontoros „Motieka ir Audzevičius“, kuri kartu su Londone įsikūrusia advokatų kontora Orrick Herrington & Sutcliffe atstovavo „Helis play“ atliekant parengiamuosius investicijos veiksmus bei buvo atsakingi už teisinę investicijos dalį, partneris Giedrius Kolesnikovas pažymėjo, jog „InReach Ventures“ yra žinoma kaip kruopščiai atsirenkanti perspektyviausius startuolius, tad dėmesys parodytas „Helis play“ projektui yra reikšmingas įvertinimas tiek pačiam startuoliui, tiek regionui, į kurį panašūs fondai vis dar žiūrėdavo atsargiai. Pasak Giedriaus, „InReach Ventures“ ryžtas ir motyvacija investuoti į „Eneba“ platformą tokią ženklią investicijos sumą buvo jaučiami ir investicijos suteikimo procese, kurį lydėjo trumpi terminai, lankstūs sprendimai bei nuolatinė komunikacija tarp šalių siekiant kuo skubiau sėkmingai įgyvendinti šį sandorį.
Pasirinkti padėjo dirbtinis intelektas
„InReach Ventures“ yra išties išskirtinis investicinis fondas. Kompanija naudoja patentuotą programinę įrangą (žinomą kaip DIG) paremtą mašininio mokymosi technologija, tam kad surastų ir įvertintų perspektyviausius Europos startuolius. Praeityje, „Inreach Ventures“ patikėjo Lietuvoje sukurtos „Oberlo“ platformos sėkme, o 2017 metais startuolis buvo parduotas „Shopify“ už daugiau nei 15 milijonų dolerių.
Kauniečiai neatsilieka. Žygimantas Mikšta ir Vytis Uogintas kartu dirba jau nuo 2012-ųjų, kuomet įkūrė ir išplėtojo skaitmeninės rinkodaros „Seohelis“ bei kūrybinės reklamos „Kokosas“ kompanijas, kurios vos prieš savaitę paskelbė apie susijungimą į naują „What About“ darinį. 2016 metais draugai taip pat įkūrė ir užsakomųjų programavimo paslaugų bendrovę „Helis LT“ , kurią praėjusių metų pabaigoje pardavė „Tesonet“ kompanijai. Tokį sprendimą kolegos priėmė tam, kad galėtų susikoncentruoti į „Eneba“ platformos vystymą, kuris ir buvo pastebėtas „InReach Ventures“ algoritmų.
Roberto Bonanzinga, fondo bendraįkūrėjas teigė, kad pagrindinės „InReach Ventures“ fondo investicijos yra būtent į pardavimų platformas.
„Naudodamiesi savo programine įranga, mes nuolat ieškome geriausių Europos technologijų startuolių. Kiekvienais metais peržiūrime dešimtis tūkstančių naujų startuolių, tačiau atsirenkame tik geriausius. Investuoti į „Eneba“ nusprendėme susitikę su vadovais ir supratę, kad „Helis play“ turi unikalią komandą, kuri vystydama savo projektus didžiausią dėmesį kreipia į galutinį vartotoją. Būtent tokios filosofijos laikosi ir sėkmingiausios pasaulyje interneto kompanijos.“ – teigia Roberto Bonanzinga.
Pats Roberto praeityje yra investavęs į daugybę žinomų pardavimų platformų: „Banjo“, „Contentful“, „Depop“, „Friend.ly“, „Lifecake“, „Saatchi Art“, „StoryLane“, „Tictail“, „Vivino“ ir „Wooga“.
Apie „Eneba“
„Eneba“ – tai virtualus skaitmeninių vaizdo žaidimų pardavinėjimo servisas, kuriame žaidimų entuziastai gali patogiai ir greitai pirkti bei parduoti skaitmeninius žaidimų raktus be jokios šiam verslo sektoriui būdingos apgaulės rizikos. „Eneba.com“ ypač išsamiai tikrina pardavėjų patikimumą, taip užtikrindami geriausią kainos ir kokybės santykį, bei ženkliai sumažindami pirkėjo bei žaidimų kūrėjų rizikas.
„Eneba“ šiuo metu savo veiklą vysto Europos ir Lotynų Amerikos rinkose, o jos įkūrėjai tikisi, kad iki metų galo platforma pasieks net 8 milijonų eurų apyvartą.
„Helis play“ informacija ir nuotrauka.